BADBADNOTGOOD – Vilnius

BADBADNOTGOOD – Vilnius

Vasarą į Lietuvą atvyksta hiphopą džiazu verčiantys kanadiečiai „BADBADNOTGOOD“

Tolyn žvelgianti muzikos agentūra „8 Days A Week“ dirba ne žodžiais, o darbais ir šiandien skelbia pirmąjį vasaros renginį be stogo. Lietuvoje sulauksime dar vienų dabarties žvaigždžių, eksperimentinio džiazo grupės, garsėjančios originaliomis kultinių repo kūrinių interpretacijomis ir savo pačių kūryba. Liepos 10 d. VU Botanikos sode vienintelį pasirodymą Baltijos šalyse surengs kanadiečiai „BADBADNOTGOOD“.

Parašykite asmeninę žinutę „8 Days A Week” feisbuke ir jums bus atsiųstas nuolaidos kodas. Bilietų prekyba su kodu startuoja vasario 21 d. 10 val. Raginame bilietais pasirūpinti iš anksto. Bilietų su kodais kiekis smarkiai ribotas, jie žada brangti. Pats kodas galioja iki vasario 23 d. 10 val., tad nėra ko delsti.

Jei „BADBADNOTGOOD” vardas jums per klaidą naujiena, dabar pats metas su jais susipažinti. Jie toli gražu nėra eilinis džiazo kvartetas. Savo naujausio albumo viršeliui kanadiečiai nusifotografavo prisidengę vien rankšluosčiais, o būgnininkas anksčiau scenoje pasirodydavo su kiaulės kauke. Jų koncerte labiau tikėtina išgirsti „My Bloody Valentine“ ar Adele kūrinio interpretaciją nei klasikinį džiazą ir jo standartus.

Būtent todėl šis ketvertas yra turbūt bene vienintelė eksperimentinio džiazo grupė, per kurios pasirodymus publika šėlsta lyg pankroko koncerte. Jų gerbėjų spektras taip pat itin platus – nuo hipsterių Mac DeMarco ir King Krule gerbėjų iki garbingų universiteto profesorių ir geriausių pasaulio muzikantų.

Nesunku suprasti, kodėl jie yra ta džiazo grupė, kuri patinka net tiems, kurie šiaip jau džiazo neklauso. Pirmiausia jie myli muziką, yra aistringi jos klausytojai ir tiksliai jaučia, kas vyksta šiandienos muzikoje. Jie miksuoja daugybę skirtingų įtakų ir nesitaiksto su jokiomis tradicijomis.

Visi šio instrumentinio kolektyvo nariai – klavišininkas Matthew Tavaresas, būgnininkas Alexanderis Sowinski, bosistas Chesteris Hansenas ir 2016 m. oficialiu nariu tapęs saksofonininkas Lelandas Whitty – užaugo Kanadoje. 2010 m. jie susipažino studijuodami džiazą viename koledže Toronte. Šiuo metu tai vienas karščiausių taškų muzikos pasaulyje. Šiuos profesionalius muzikantus netikėtai suvienijo meilė repo muzikai. Jų karjeros pradžia tapo vaizdo klipas, kuriame jie tik sau būdingu stiliumi interpretuoja kontraversiškos repo komandos „Odd Future“ kūrinius. Dėstytojų ši hiphopo siuita nesužavėjo… Užtat sužavėtas buvo eksperimentinio hiphopo žvaigždė Tyler. The Creator – jo dėka klipas pasklido po internetą.

Vos per kelerius metus koledžo studentai tapo pasaulinių madų diktuotojais ir kiekvieno save gerbiančio festivalio svečiais. Jie yra lyg grandis tarp Johno Coltrane‘o ir Kendricko Lamaro. Ir, kaip teigia įtakingas tinklalapis „Consequence of Sound“, „viena geriausių jaunų džiazo grupių pasaulyje“.

2011 m. išleistą grupės debiutinį albumą sudarė originalios kompozicijos ir tokių atlikėjų kaip „Flying Lotus“, „Gang Starr“, J Dilla, „Joy Division“, Nas, Ol’ Dirty Bastard interpretacijos. Tiesa, reikia pabrėžti, kad žodis „koveris“ šios grupės atveju nelabai tinka. Jie yra hiphopo ir elektronikos revoliucionieriai, mylimai muzikai suteikiantys naują formą. Šis ketvertas drąsiai žengia rizikingą žingsnį ištikimai išlaikydami originalaus kūrinio sielą, bet įpūsdami savo skonio ir skambesio.

„BADBADNOTGOOD“ buvo iškart pakrikštyti kultine pogrindžio grupe ir apipilti pasiūlymais koncertuoti bei bendradarbiauti. Dabar akivaizdu, kad jie tikrai kažką daro teisingai, nes visi jų mėgstamiausi muzikantai jau yra tapę jų pačių gerbėjais. Festivalyje „Coachella“ jie grojo drauge su Franku Oceanu. Jų muzika skamba režisieriaus ir reperio RZA filme „Žmogus su geležiniais kumščiais ir ką tik pasirodžiusiame „Marvel“ blokbasteryje „Black Panther“. Jie yra vieni iš svečių naujausiame Kendricko Lamaro albume „DAMN.“ ir elektroninės muzikos kūrėjo Bonobo sudarytame rinkinyje. Pats Snoop Doggas yra didelis jų kūrybos gerbėjas ir ne kartą juos „semplino“. Chesteris yra prisidėjęs net prie Rihannos ir Drake‘o dainų kūrimo.

Antrajame albume „BBNG2“ (2012) buvo iškalbingas prierašas: „Įrašuose nedalyvavo nei vienas žmogus, vyresnis nei 21-erių metų.“ Be jų pačių kūrybos, albume skamba Kanye Westo, „My Bloody Valentine“, Jameso Blake‘o, Earl Sweatshirt, Feist kūrinių interpretacijos. „Pitchfork“ įvertino, kokie „lankstūs ir atsipalaidavę“ tapo muzikantai.

Ketvirtasis albumas nutraukė skaičiais pavadintų albumų seriją. „Sour Soul“ įrašytas su legendinės repo komandos „Wu-Tang Clan“ nariu Ghostface Killah ir prodiusuotas „Grammy“ laureato Franko Dukeso, dirbančio su visu reperių žiedu – nuo Kanye Westo iki Post Malone. Šį ryškų posūkį nuo džiazo link sunkesnio hiphopo kritikai pavadino „kinematografiška simfonija“.

Jų karjeros kreivė ir akcijų vertė kyla kasdien. Naujausias albumas „IV“ (2016) sulaukė daugiausia pagyrų. „Išradingiausias ir drąsiausias „BADBADNOTGOOD“ eksperimentas“, – rašė „Noisey“. „Novatoriškas, lakios vaizduotės, tiesiog perpildytas idėjų“, – komplimentus žarstė „Guardian“. Albumo svečių sąrašas skamba lyg „Pitchfork“ geriausios naujos muzikos rinkinys. Tai ir neseniai Vilniuje viešėjusių „Future Islands“ lyderis Samas Herringas, ir šiuo metu turbūt žymiausias pasaulyje saksofonininkas Colinas Stetsonas, ir eksperimentinio hiphopo kūrėjas Kaytranada bei reperis Mickas Jenkinsas. Nieko nuostabaus, kad BBC šį albumą išrinko metų geriausiuoju.

Nors „BADBADNOTGOOD“ suvienijo meilė hiphopui, kiekvienas grupės narys klausosi labai skirtingos muzikos: nuo techno ir shoegaze iki klasikos. Todėl ir jų pasirodyme tikrai nebus kada nuobodžiauti. Jų džiazas kupinas fanko energijos ir repo jėgos. Jie yra dar vienas įrodymas, kad išpopuliarėti įmanoma ne tik su paviršutiniška popmuzika, bet ir su rafinuota džiazo improvizacija.

„BADBADNOTGOOD“ savo muzikos kataloge turi ir dar vieną ypatingą įrašą – vėlyvą nakties pasaką. Tai garsios įrašų leidyklos „Late Night Tales“ kompliacija, kurios klientų sąraše tokie skirtingi artistai kaip Olafuras Arnaldas, Four Tet, „Groove Armada“, Johnas Hopkinsas, „Franz Ferdinand“, „Bonobo“, „MGMT“ ir daugelis kitų. Nėra nė vienos eksperimentinio džiazo grupės pasaulyje, kuri būtų pripažinta ir taip arti šios solidžios kompanijos.

Jie niekada nesirenka išminto tako, o savo akademinį išsilavinimą panaudoja griaudami taisykles. Sako, dėl to net yra sulaukę piktų laiškų iš savo buvusių dėstytojų. Minia gerbėjų ir kritikų grupę vadina džiazo ateitimi, tačiau jie išlieka kuklūs ir išvis nenori būti priskiriami jokiai kategorijai. „Mes tiesiog bandom kūrybiškai peržengti įvairias ribas“, – sako patys „BADBADNOTGOOD“.

Nedaug Vilniuje geriems koncertams vasarą tinkamų vietų – VU Botanikos sodas vis dar nenusibodusi erdvė ir viena iš tų kelių. Šis didingas ir žalias sodas vieninteliam „BADBADNOTGOOD” pasirodymui Baltijos šalyse – pats tas. Todėl eilinį kartą rekomenduojam nieko neplanuoti tą vakarą. Vietinis lietuvaičių palaikymas taip pat jau patvirtintas ir apie jį bus pranešta kiek vėliau.

Kanadiečių „BADBADNOTGOOD“ viešnagę Vilniuje pristato tik koziriais šiais metais žygiuojanti muzikos agentūra „8 Days A Week”. Vien vasarį ši ambicinga kompanija jums jau atvežė geriausią britų grupę „alt-J“, tamsos dainių Ghostpoet ir britų muzikos vunderkindą King Krule. Kovo pradžioje „8 Days A Week” jus kviečia į švedų elektroninės muzikos kerėtojos Fever Ray pasirodymą. Jie taip pat yra ir kitos švedų muzikos žvaigždės Lykke Li koncerto, kuris įvyks gegužės pabaigoje, organizatoriai.

Išankstinė bilietų prekyba su kodais:
www.8dw.lt

Daugiau informacijos:

http://badbadnotgood.com
www.instagram.com/badbadnotgood
https://twitter.com/badbadnotgood
https://soundcloud.com/badbadnotgood

Perkant 10 ir daugiau bilietų kreipkitės: vipklientai@bilietai.lt

Parašyk žinutę www.8dw.lt ir gausi kodą pigesniems bilietams įsigyti.

Vieša prekyba nuo vasario 23 d. 10:00

Durys atidaromos: ~19:00
Renginio trukmė: ~3:00
Apšildanti grupė: TBA
Pertraukos: 1
Vaikai įleidžiami nemokamai: iki 6 metų amžiaus (renginio vietoje pateikti amžių įrodantį dokumentą)
Amžiaus cenzas: nėra
Nuolaidos: netaikomos

Renginio organizatorius prisiima atsakomybę dėl įvykusio renginio ir jo kokybės. Pinigai už bilietus grąžinami tik neįvykus renginiui ar nukėlus renginio datą. Platintojas veikia kaip atsiskleidęs tarpininkas.

DAUGIAU