BOLERO-EXTENDED | Šeiko šokio teatras | Vilnius

BOLERO-EXTENDED | Šeiko šokio teatras | Vilnius

Tai valandą trunkantis violončelių ir šokio „Boléro“ priverčiantis naujai pažvelgti į kanoninį kūrinį.

Šokio spektaklis „Boléro-Extended“ – tai neįprasta ir originali vieno garsiausių prancūzų kompozitoriaus Maurice’o Ravel’o kūrinių „Boléro“ interpretacija. Lengvai atpažįstama melodija ir jos parafrazės scenoje vizualizuojamos Šeiko šokio teatro šokėjų ir Klaipėdos violončelių okteto atlikėjų. Originaliai dekonstruojama M. Ravel’o muzika, scenoje atliekama vienos, kelių ar iš karto aštuonių violončelių, suskamba netikėtai ir šiuolaikiškai.

Danų choreografas Palle Granhøj drauge su šokėjais kuria varžančiose aplinkybėse atsidūrusių asmenybių portretų galeriją, atskleisdamas unikalias kiekvieno trupės šokėjo savybes ir jomis papildydamas muzikinį spektaklio audinį bei interpretaciją. Choreografas scenoje siekia išryškinti žmogiškąją būtį, užuot eksponavęs šokėjų plastiką ir choreografijos ypatybes, P. Granhøjus scenoje siekia atskleisti vyrus ir moteris, tokius, kokie jie yra: tikrus, gyvus ir sudėtingus.

Idėja vieną M. Ravel’o orkestrui skirtą „Boléro“ atlikti gyvai tik violončelėmis gimė Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriui Mindaugui Bačkui, o ilgamečio bendradarbiavimo su Šeiko šokio teatru dėka, ši mintis peraugo į unikalų šokio ir gyvos muzikos spektaklį.

Tarptautiniu mastu pripažintas danų choreografas Palle Granhøj garsėja autorine obstrukcijos technika. Ji leidžia choreografui transformuoti šokėjų judesius, ribojant jų veiksmus, ir taip atskleisti vidinius jų asmenybės sluoksnius. Per pastaruosius 30 m. glaudžiai bendradarbiaudamas su šokėjais jis yra sukūręs apie keturias dešimtis šokio spektaklių. P. Granhøj savo kūryboje dažnai derina šiuolaikinio šokio kalbą su klasikine muzika, yra sukūręs spektaklių pagal Igorio Stravinskio („Šventasis pavasaris“) ir Gustavo Mahlerio („2men2mahler“ ir „Men & Mahler) kūrinius. P. Granhøj nuolat kuria Orhuse įsikūrusiai savo trupei „Granhøj Dans“, o jo darbai jau pristatyti 49 pasaulio šalyse.

Klaipėdos violončelių oktetas – tai 2017 m. Klaipėdos violončelės festivalyje debiutavusio Klaipėdos violončelių kvarteto pagrindu susibūręs ansamblis. Abiejų violončelininkų ansamblių susikūrimą inicijavo vienas intensyviausiai koncertuojančių violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas M. Bačkus, kurio muzikiniai interesai itin platūs: nuo baroko iki šiuolaikinių opusų, nuo tradicinio iki eksperimentinio violončelės skambesio. Klaipėdos violončelių kvartetas nuolat bendradarbiauja su Šeiko šokio teatru ir jau yra pristatę keletą drauge sukurtų šokio ir muzikos spektaklių, tarp kurių „Metų laikai“ (2017 m.) ir „Mano Piteris Penas“ (2018  m.).

Spauda apie spektaklį

„Granhøjaus metodas riboti šokėjų judesius iš tikrųjų yra choreografo dėmesys kiekvieno gabumams ir individualumui – charakteris ir jėga ryškėja, kai tenka priešintis.“

Rūta Oginskaitė. NBŠ’19: Baltijos šokio panorama. Extended. Dance.lt, 2019 05 21

„Beje, šis spektaklis puikiai tiktų būti šiuolaikinio šokio ambasadoriumi žanro nežinančių ar nepripažįstančiųjų stovykloje – lengvumas, šokėjų technika, skoningas humoro jausmas ir gyvai atliekama klasikinė muzika, tikėtina, papirktų nemažą dalį skeptikų.“

Aušra Kaminskaitė. Tarp šokio ir šokėjo. Lietuviška „Naujojo Baltijos šokio“ programa. 15min (www.15min.lt) 2019 05 16

„Perfekcionistiškiausias tarpdisciplininis spektaklis.“

Greta Vilnelė. Įsimintiniausi 2020 m. teatro ir šokio įvykiai. 7md.lt, 2020 12 18

 

Choreografas: Palle Granhøj 

Šokėjai: Dovilė Binkauskaitė, Inga Kuznecova, Aušra Krasauskaitė, Oksana Griaznova, Darius Berulis, Mantas Ūsas, Gintarė Marija Ūsė, Marius Pinigis, Povilas Jurgaitis 

Muzikantai: Domas Jakštas, Gleb Pyšniak, Kornelija Kupšytė, Vaiva Sodaitytė, Povilas Paukštė, Bendediktas Zonys, Lukas Cikanavičius ir kiti

Muzika: pagal Maurice RavelBoléro” 

Aranžuotė: James Barralet

Teatro meno vadovė: Agnija Šeiko

Prodiuserė: Judita Strumilaitė

Ko-prodiuseriai: Granhøj Dans (DK), Šeiko šokio teatras, Klaipėdos koncertų salė 

Rėmėjai: Klaipėdos miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba, Šiaurės šalių ministrų taryba

Trukmė: 1 val.

Premjera: 2019 m. 

 
Durys atidaromos:  15 min iki renginio
Renginio trukmė: ~ 60 min.
Pertraukos: nėra
Renginio kalba: nėra
Vaikai įleidžiami nemokamai: ne
Amžiaus cenzas: nėra
Nuolaidos: netaikomos
Perkant 10 ir daugiau bilietų galite kreiptis: [email protected]
DAUGIAU