MIESTŲ SIMFONIJOS | Ieva Prudnikovaitė, Darius Meškauskas, LNSO

MIESTŲ SIMFONIJOS | Ieva Prudnikovaitė, Darius Meškauskas, LNSO

Renkantis vietas spauskite ant plane esančių laisvų vietų.


Šiuolaikinės muzikos festivalis PERMAINŲ MUZIKA

MIESTŲ SIMFONIJOS

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas

 

 

 

 

 

Solistė Ieva Prudnikovaitė (mecosopranas), Darius Meškauskas (aktorius)

Programa: Vytautas Barkauskas, Aleksandr Skriabin, Michael Gordon, Heiner Goebbels

 

Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro programa „Miestų simfonijos“, tikėtina, taps festivalio garsine kulminacija. Ypatingai ryškūs ir saviti bus joje skambėsiantys kūriniai ir solistai Ieva Prudnikovaitė (mecosopranas), Darius Meškauskas (aktorius) bei dirigentas, LNSO meno vadovas Modestas Pitrėnas.

„Siekiu, kad mano muzika būtų išraiškinga, emocionali ir koncertiška“, – yra sakęs kompozitorius Vytautas Barkauskas. Šiemet jam būtų sukakę 90 metų, tačiau talentingas kūrėjas jubiliejaus nebesulaukė… Kompozitoriai išeina, bet jų muzika lieka skambėti, tad koncerte klausysimės vieno žinomiausių V. Barkausko simfoninių opusų „Konzertstück für Orchester“.

Aleksando Skriabino „Ekstazės poema“ – tai pačioje XX a. pradžioje sukomponuotas didingas himnas žmogaus valiai, protui, ekstazei, kurią sukelia kūrybos džiaugsmas. Poemos muzika trykšta aistra, pakiliais jausmais ir veržlia energija. Joje vyrauja dvi kontrastingos emocinės būsenos, kurias Skriabinas vadina „didžiausiu subtilumu“ ir „didžiausiu grandioziškumu“.

Antroji koncerto dalis – tai du simfoniniai kūriniai apie miestus. Pirmasis jų – pripažinto šiuolaikinio amerikiečių kompozitoriaus Michaelo Gordono “Beijing Harmony” / „Pekino harmonija“. Kompozitorius pasakoja, kad jis buvo paprašytas „sukurti kompoziciją, kuri atspindėtų asmeninius įspūdžius apie Kiniją. Ir pats gyvenu nemažame mieste – Niujorke, bet buvau priblokštas Pekino, kuris pasirodė dar didesnis. Kiekvienas miestas sukuria tam tikrą harmoniją ar sąskambių sekas. Mums atrodo, kad ji triukšminga, bet miestai turi ir savo meditacines erdves. Pekine mane pakerėjo Aido siena, – Dangaus šventyklos dalis, – atspindinti garsą taip, kad balsai ataidi nuo vienos statinio pusės iki kitos.“

Kompozitorius ir režisierius Heineris Goebbelsas – nepaprastai ryškus šiuolaikinės muzikos ir teatro atstovas, kuriantis utopinį, socialinį multimedijos teatrą, stūksantį ant aukštosios kultūros griuvėsių.

„Surrogate Cities“ / „Surogatiniai miestai“ – tai šio kūrėjo bandymas iš įvairių pusių pažvelgti į didmiesčio fenomeną. Autorius teigia: „Aš neketinau atkurti miesto visumos ar parodyti jį stambiu planu iš arti; mano intencija – pabandyti miestą perskaityti kaip tekstą ir išversti šiek tiek jo mechanikos bei architektūros į muziką“.

Koncerte skambės dvi dalys iš minėto H. Goebbelso kūrinio – „The Horatian – Three Songs“  ir  „Surrogate“.

 


Klausytojų dėmesiui: labai džiaugiamės galėdami Jus i toliau pakviesti gyvai klausytis akademinės muzikos Klaipėdos koncertų salėje. Esame pasiruošę laikytis visų reikalavimų ir klausytojus pasitikti saugiai. Todėl visi festivalio renginiai vyks atsižvelgiant į tuo metu galiosiančius pandemijos reikalavimus. Jus operatyviai informuosime apie atsiradusiu pakeitimus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Perkant 10 ir daugiau bilietų kreipkitės: [email protected]

 

Durys atidaromos: 30 min. iki renginio
Renginio trukmė: 1:20
Pertraukos: 1
Renginio kalba: lietuvių
Vaikai įleidžiami nemokamai: ne
Amžiaus cenzas: N7
Nuolaidos: Taikomos nuolaidos (pažymėtiems koncertams):
50 proc. – studentams, moksleiviams, pensininkams, neįgaliesiems;

  • Neįgaliesiems, turintiems judėjimo negalią, įėjimas nemokamas (su neįgaliojo vežimėliu), vienam lydinčiam asmeniui – 50 proc. (pateikus neįgalaus asmens pažymėjimą);
  • 10 proc. – grupėms (20 ir daugiau žmonių).

Į vakarinius koncertus, išskyrus edukacinius projektus, ikimokyklinio amžiaus vaikai neįleidžiami.

DAUGIAU