MUSICA ACADEMIA

MUSICA ACADEMIA

Ugningo temperamento, pasižymintis skonio pojūčiu, techniniu blizgesiu ir aistra klasikai, džiazui, rokui. Toks pristatymas dažniausiai lydi violončelininko Deniso Shapovalovo pasirodymus. Atlikėjas drąsiai neria į neišbandytus vandenis, neįsileisdamas nuobodulio. Jo repertuare galima rasti visko – nuo rusų kompozitorių klasikinių kūrinių iki “crossover” projektų, o biografijoje rikiuojasi tarptautinių konkursų trofėjai ir unikalūs koncertai… Šiaurės ašigalyje. Būtent šio svečio įžengimas į Kauno filharmoniją taps naujos Kauno pučiamųjų instrumentų orkestro „Ąžuolynas“ programos „Musica academia“ piku. Orkestras suskambės naujomis spalvomis, tarsi Londono karališkasis orkestras.

Pirmasis „Musica academia“ koncertas išskirtinis ne tik dėl tarptautinį pripažinimą pelniusio solisto viešnagės Kaune. Ypatinga yra ir visa koncerto programa, kurios visi kūriniai – ne aranžuotės, bet originalios kompozicijos, specialiai kurtos pučiamųjų orkestrui. Toks yra ir austrų kompozitoriaus bei pianisto Friedrichas Guldos koncertas. Šį koncertą yra grojęs ne vienas violončelininkas, tačiau kūrinį drąsiai galima vadinti savotišku iššūkiu tiek solistui, tiek pučiamųjų orkestrui. Penkias kūrinio dalis koncerto autorius apibūdino kaip nerūpestingus veiksmus, kuriuose pinamos klasikinės ir džiazo muzikos stilistikos bei džiazo, menueto, roko, maršo ar net – polkos elementai.

„Musica academia“ koncerte skambės Samuelio Roberto Hazo kompozicija “Ride”, įkvėpta nenuilstančio automobilio lėkimo Pensilvanijos kraštovaizdžio keliais. Kitas pasaulinio garso kompozitorius Eric Whitacre teigia, kad rašydamas kūrinį pučiamųjų instrumentų orkestrui “Equus” (lot. k. ž. – arklys) siekė sukurti virtuozinį, niekada nesustojantį muzikos šou. „Man patinka naudoti pasikartojančius modelius kol jie neįkyri“, – teigia autorius ir savo kūrinį apibūdina kaip dinamiško minimalizmo pavyzdį. Vienas žymiausių Jungtinės Karalystės kūrėjų, daugelio kompozicijų pučiamiesiems autorius Philipas Sparkas ne kartą viešėjo Lietuvoje. Pirmoje „Musica academia“ programoje skambės bene iškiliausias minėto autoriaus kūrinys “Dance Movements”. Keturios dalys – lyg šokių muzikos siuita, sudaryta iš žanrinių potėpių ir jaudinančio choralo (III dalis – Lento). Ir nors konkrečių šokių ritmų kūrinyje nėra, tačiau dėka spalvingų mušamųjų instrumentų naudojimo, kūrinio fragmentai veda atpažįstamais Lotynų Amerikos ar Leonardo Bernsteino “West Side Story” takais.

Violončelės magas, keturi koncerto kūriniai – tarsi aliuzija į lengvai klausomą simfoninį ciklą ir muzika, pagal kurią galima šokti, įsilieti į partitūrą dainuojant atsikartojančias figūras ar tiesiog – naujai atrasti ir mėgautis. „Musica academia“ – pirmasis toks Kauno pučiamųjų instrumentų orkestro „Ąžuolynas“ koncertas, tačiau – ne paskutinis, kuriame klausytojai bus apgaubti šiltais, lengvais ir ritmingais geriausios muzikos pasažais.

KAUNO PUČIAMŲJŲ INSTRUMENTŲ ORKESTRAS „ĄŽUOLYNAS“

Dirigentas GIEDRIUS VAZNYS

Solistas DENIS SHAPOVALOV (violončelė, Rusija)

Koncertą ves JUSTĖ JANKAUSKAITĖ

Programoje – Friedrich Gulda, Samuel R.Hazo, Eric Whitacre, Philip Sparke

DAUGIAU