Naujasis Baltijos šokis’20: Kosminė meilė (Kanada)

Naujasis Baltijos šokis’20: Kosminė meilė (Kanada)

DĖMESIO. Tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis Naujasis Baltijos šokis vyks ne gegužę, kaip įprasta, o rudens pabaigoje.

Artimiausiu metu pranešime apie festivalio programos pakeitimus ir naujas spektaklių datas.

Saugokite įsigytus bilietus, sekite informaciją mūsų tinklalapyje newbalticdance.lt ir Tiketa.lt portale, atsiradus galimybei pakeisti bilietus iškart jus informuosime.

Clara Furey (Kanada)

Koncepcija ir meninė režisūra: Clara Furey

Choreografija: Clara Furey bendradarbiaujant su Francis Ducharme, Peter Jasko, Winnie Ho, Benjamin Kamino, Simon Portigal, Zoë Vos

Šokėjai: Clara Furey, Tomas Furey, Winnie Ho, Peter Jasko, Benjamin Kamino, Simon Portigal, Zoë Vos

Šokėjas ieškojimų ir kūrimo metu: Francis Ducharme

Kompozitorius ir muzikantas: Tomas Furey

Šviesų dizainas: Alexandre Pilon-Guay

Techninis direktorius: Samuel Thériault

Dramaturgija: Christopher Willes

Dramaturgija ir patarimai dėl meninių sprendimų: Angelique Willkie

Patarimai dėl meninių sprendimų: Sophie Corriveau, Francis Ducharme

Vykdantysis prodiuseris: „Par B.L.eux“

Partneriai ir parama: „Par B.L.eux“, CCOV, „Garage Nardini“ (Basano del Grapa), „Usine C“, „Espace Marie Chouinard“, „Danse à la carte“, MAI (Monrealis, tarpkultūriniai menai), „Arsenal“, „art contemporain“ / „Danse Danse“, „Circuit-Est“ choreografinis centras

Koprodukcija: „Danse Danse“

Sukurti šį darbą leido finansinė Kanados menų tarybos, Kvebeko menų ir literatūros tarybos parama.

Trukmė: 70 min.

Premjera: 2017 m.

Savo pirmajame grupiniame kūrinyje „Kosminė meilė“ Monrealyje dirbanti choreografė Clara Furey rėmėsi intuityviais ir poetiškais fizinių reiškinių įprasminimais. Minimalistinėje erdvėje, kurioje įmanomos visos bendravimo formos, C. Furey ir jos šokėjai atskleidžia nuolatinę energijos transformaciją ir tai, kaip paprasti gestai tampa ritualais. Klausdama, ar erdvė, pilna energetinių ryšių ir dinamiškų jėgų, tikrai yra vakuumas, choreografė sukūrė abstraktų darbą, atskleidusį, kokią energiją unikaliai tokioje erdvėje skleidžia gyvi kūnai. Septyniems šokėjams intensyviai judant erdvėje, ši vibruoja, prieš akis skleidžiantis sinchroniškam ir įtraukiančiam pasauliui, kuriame energija – visiems prieinamas šaltinis.

Kad įgyvendintų savo viziją, C. Furey pasitelkė savo ilgamečius bendradarbius: šviesos dizainerį Alexandre’ą Piloną-Guay ir muzikos kompozitorių Tomasą Furey. Pastarasis, kurį irgi matome scenoje, sukuria įtraukiančią garsinę patirtį, į kurią auditorija pasineria visomis juslėmis, ir taip atveria jai naujas savistabos ir vaizduotės erdves.

Ledas tampa vandeniu, tada garais, šokėjai patiria nuolatinį transformacijos procesą, vienijamą viską sujungiančios meilės. Kaip sudėtingų ir lengvų klausimų vandenyną, intensyvią ir švelnią mašiną, kaip nesunaikinamos energijos šerdį. Lyg vedžiojant pirštu kontūrus danguje, vieną žvaigždyną po kito, „Kosminė meilė“ atsiskleidžia kaip kūrinys apie empatiją ir įsiklausymą.

Clara Furey savo meninį kelią pradėjo nuo dainavimo ir muzikos komponavimo, tada pasuko į šokio pasaulį. Vaikystę ji praleido mokydamasi Paryžiaus konservatorijoje, o vėliau – Monrealio šiuolaikinio šokio mokykloje.

Kaip šokėja ji dirbo su įvairiais choreografais, įskaitant George’ą Stamosą, Damieną Jalet ir Benoît Lachambre, padariusiais didelę įtaką jos meninei vizijai. Nuo 2011 m. C. Furey pasuko į choreografiją, savo kūriniuose atskleisdama itin užaštrintą juslių suvokimą.

Ją domina visiško tikslumo paieškos – fizinėse ir gestų srityse, mažiausiose smulkmenose, kurios formuoja individualumą ir bendroje, mus vienijančioje visumoje. Jos dėmesio lauke – ir nuolatinė energijos transformacija bei erdvės atvėrimas komunikacijai ir kūrybiniams žiūrovų polėkiams. C. Furey domina dialogas tarp skirtingų meno sričių, leidžiančių sukurti gyvą meno kūrinį ir šioms sritims bendradarbiauti.

2016 m. ji ėmėsi meno vadovės ir grupinių pasirodymų choreografės veiklų. Pirmuoju jos darbu šioje srityje ir tapo „Kosminė meilė“. Šiame kūrinyje su atlikėjais ji dirba, kad sukurtų erdvę intuityviam ir poetiškam fizinių reiškinių įprasminimui, o visas vyksmas rutuliojasi tuštutėlėje scenoje, kur tampa įmanomos visos bendravimo formos. Tais pačiais metais Monrealio šiuolaikinio meno muziejuje ji buvo pakviesta sukurti 90 atskirų pasirodymų ciklą „When Even The“, kuris tapo Leonardui Cohenui skirtos parodos „A Crack in Everything“ dalimi.

C. Furey su savo menine veikla prisijungė prie „Par B.L.eux.“ Jos pastarojo darbo – Céline Bonnier atliekamo monospektaklio „Rather a Ditch“ – pasaulinė premjera įvyko 2019 m. pavasarį „TransAmériques“ festivalyje.

DAUGIAU