TKKF: Programa STRATOS: Neochronophobiq

TKKF: Programa STRATOS: Neochronophobiq

NEOCHRONOPHOBIQ

Režisierius – Emre Hüner

2015 m., menininko filmas, 38 min., dialogų nėra

Filme susitelkiama į skulptūrinius objektus esančius skirtingose erdvėse: interjeruose, kurie primena eksperimentines izoliacijos kameras, Anatolijos kraštovaizdžiuose su Neolito griuvėsiais, ritualinėse vietose, prie vulkaninių darinių ar akmens karjerų fone. Objektus judina žmogus (vaid. Tómas Lemarquis), kuris juos ir renka, ir stebi. Pagrindinis vaidmuo filme tenka viduriniame ekrane atsirandančioms formoms – jų funkcija neaiški, jos gali būti archeologinės, organinės, futuristinės. Šios formos susieja lauke ir interjere vykstančius procesus.

Skulptūrų reikšmės neatpažįstamos, nes mokslinis ir maginis jų perskaitymas vienas kitam prieštarautų. Objektai kaip asteroidai erdvėje nepaliaudami sukasi, parodomi iš visų pusių, įvairių atstumų. Filme pakeičiami galimi santykiai su geografiniu ir geologiniu laiku: architektūros tėra pėdsakai, o topografija neatpažįstama. Žiūrovas skatinamas atrasti belaikę erdvę, esančią anapus proto, kalbos ir to, kas apčiuopiama.

Filmo pavadinimas sukurtas panašiais principais, kaip ir pats kūrinys. Neo-chrono-phobiq – tai ir apie naujumą, ir apie Neolitą, ir apie laiko baimę, ir apie buvimą visur tuo pat metu.

Objektai ir kraštovaizdis filme „Neochronophobiq“ – gyvi. Jie – akmeny sustingusios kalbos metaforos, kurių garsas – trupantis stiklas. Jie – lėtai kintantis taktilinis pažinimas, ritualiniai objektai, minties formos, išdegtos glazūruotos molio figūros, kuriančios nelinijinį naratyvą post-humanistiniame laike.

Apie režisierių:

Emre Hüneris piešia, kuria video, skulptūras, instaliacijas. Hüneris konstruoja naratyvus ir eklektiškus asembliažus, tyrinėja utopijas, archeologiją, progreso ir ateities idėjas bandydamas naujai įsivaizduoti erdvinius ir architektūrinius statinius, organines ir žmogaus sukurtas formas.

Hüneris studijavo Breros meno akademijoje Milane. Jis dalyvavo meno rezidencijose Frans Masereel centre Kasterlyje (2017 m.), ISCP Niujorke (2014 m.), Prinstono universitete (2010 m.), Amsterdamo meno akademijoje Rijksakademie (2010 m.), Niujorko „Apexart Inbound“ rezidencijų programoje (2009 m.), Stambulo šiuolaikinio meno centre „Platform Garanti“ (2009 m.).

Jis turėjęs personalinių parodų Niujorke, Leuvene (Belgijoje), Meksike, Stambule, dalyvavo Stambulo bienalėje, Šiuolaikinio meno bienalėje „Manifesta 9“.

Pagrindiniai Tarptautinio Kauno kino festivalio rėmėjai: Lietuvos kino centras, Kauno miesto savivaldybė, JAV ambasada Vilniuje, Kanados ambasada.

Instituciniai partneriai: Portugalijos ambasada Danijoje, Kauno kultūros centras „Tautos namai“, Kauno kino centras „Romuva“, kino centras „Cinamon“, Vytauto Didžiojo universitetas, Kauno menininkų namai, „Kūrybiškos Europos“ MEDIA biuras.

Festivalio dienraštis – KAUNO DIENA

Festivalio naujienų portalas – 15 min.

Informaciniai partneriai: „Kaunas pilnas kultūros“, LRT Opus, 370 ir kiti.

DAUGIAU