VILNIUS MAMA JAZZ I THE BAD PLUS (JAV)

VILNIUS MAMA JAZZ I THE BAD PLUS (JAV)

THE BAD PLUS (JAV)

Reid Anderson – db

Orrin Evans – p

Dave King – dr

Esminius pokyčius išgyvenęs amerikiečių trio „The Bad Plus“ su nauja jėga atvyksta į „Vilnius Mama Jazz“ festivalį.

Kaip žinia, džiazo pasaulyje stabilumas nėra vyraujanti savybė: grupių nariai dažnai klajoja iš vieno kolektyvo į kitą, o grupių kūrybinė veikla dažniausiai sukasi aplink vieną lyderį, jo kolegoms tik pritariant bendrai idėjai. Su amerikiečiais „The Bad Plus“ yra kitaip: visuomet pabrėžę, kad jų kūryboje vienodai svarbūs visi trys nariai ir visi trys instrumentai (būgnai, kontrabosas ir fortepijonas), jie patyrė nemažą smūgį, kuomet ilgametis pianistas Ethanas Iversonas po beveik 18-os metų grojimo kartu nusprendė palikti kolektyvą.

Visgi likę nariai – kontrabosistas Reidas Andersonas ir būgnininkas Davidas Kingas nestovėjo vietoje ir į grupę pasikvietė žinomą pianistą Orriną Evansą, studijavusį „Rutgers“ universitete, vėliau besimokiusį amato iš Kenny Barrono bei dirbusio su Bobby Watsonu, Ralphu Petersonu, Duane Eurbanksu.

Vos po kelių repeticijų kartu trijulė užsidarė studijoje įrašyti 13-ąjį grupės albumą „Never Stop II“, kurį įtakingas muzikos žurnalas „The Rolling Stone“ pripažino geriausiu 2018-ųjų džiazo albumu. Kaip teigia apžvalgininkai, „The Bad Plus“ įgavo naujo kvėpavimo, o ir Evanso fortepijono skambesys puikiai įsiliejo į bendrą lengvą atmosferą.

Akivaizdu, kad, nepaisant daugybės šalutinių projektų, trijulei darbas „The Bad Plus“ yra labai svarbus. Reidas Andersonas, baigęs Eau Claire universitetą Viskonsine, per savo karjerą bendradarbiavo su Stevenu Copesu, Ruggero Allifranchini ir Billu McHenry. Tuo tarpu Davidas Kingas – su Timu Berne, Billu Frisellu, Joshua Redmanu, Dewey Redmanu, Jeffu Becku, Anthony Coxu, Chrisu Morrissey, Masonu Jenningsu, Hanku Robertsu, grupėmis „Halloween Alaska”, „Meat Beat Manifesto” ir „Happy Tree” bei buvusiu roko grupės „Husker Du” nariu Gregu Nortonu.

Sugebėdami suderinti paprastumą su džiaziniu virtuoziškumu „The Bad Plus” patenkina tiek labiau į pop muziką krypstantį gerbėją, tiek prie kiekvienos natos besikabinantį snobą. Jų kūryboje esminę vietą užima visiška trijų instrumentų dermė, kuri atsiskleidžia ne tik eksperimentiniuose originaliuose „The Bad Plus” kūriniuose, bet ir daugelyje perdirbinių, kurių dėka grupės vardas buvo girdimas ne tik džiazo aplinkoje. Nuo „Nirvanos” iki Vangelio, nuo „Tears For Fears” iki „Radiohead” – šių grupių žymiausios dainos „The Bad Plus” dėka įgavo post-bibopinio judesio.

Skaniai ir neimpozantiškai skambantis „The Bad Plus” ritmas privers ir jus nejučia siūbuoti galva.

Tekstas Jono Braškio

Projektą remia Lietuvos kultūros taryba.

Festivalio organizatoriai pasilieka teisę keisti programą.

DAUGIAU