Gyvenimas ant ratų: nuo kasdienių darbinių realijų iki svaiginančių kelionių

Gyvenimas ant ratų: nuo kasdienių darbinių realijų iki svaiginančių kelionių

Gyvenimas ant ratų: nuo kasdienių darbinių realijų iki svaiginančių kelionių

Gyvenimas ant ratų – vilkikų vairuotojų ir dar kelių profesijų atstovų kasdienybė, o keliautojams toks gyvenimo būdas tampa savotiška pramoga. Vilikių vairuotojų namai – kabinoje, išvykę į reisus, jie čia praleidžia didžiąją dalį laiko. Inžinieriams, konstruojantiems namus ant ratų, būdavo sudėtinga suderinti funkcionalumą ir komfortą, tačiau šiandien visi patogumai tiek kabinose, tiek ir prabangiausiuose nameliuose kone prilygsta patogumams tikruose namuose.

Transporto biržos Cargo.lt, internete pasiekiamos adresu https://www.cargo.lt/asp/translist.asp, duomenimis, tolimųjų reisų vairuotojų paklausa nemažėja, todėl įmonės stengiasi jiems suteikti kuo komfortiškesnes darbo bei poilsio sąlygas. Tolimųjų reisų vairuotojai kaip didžiausius nepatogumus nakvojant sunkvežimio kabinoje iki šiol dažniausiai įvardydavo siaurus, nepatogius gultus, kietus jų čiužinius bei kabinoje tvyrantį šaltį. Tačiau naujausiuose vilkikuose sumontuoti paplatinami gultai, kurių bendras plotis – iki 80 cm.

Vilkike gausu daiktadėžių, taip pat yra šaldytuvas, kuriame telpa iki 40 litrų maisto. Keleivio sėdynę galima pasukti, todėl kabinoje lengviau judėti – atsiranda kur kas daugiau vietos, o ir naujausių vilkikų kabinų grindys – lygios. Kabinoje gausu elektros lizdų, tad galima įkrauti nešiojamąjį kompiuterį ar mobilųjį telefoną. Pulteliu galima reguliuoti apšvietimo intensyvumą bei nustatyti, kad, pavyzdžiui, radijas išsijungtų po tam tikro laiko, vairuotojui užmigus.

Kabinose sumontuota ir šildymo/kondicionavimo sistema, palaikanti reikiamą temperatūrą. Čia pat galima ne tik užsivirti vandens, bet ir išsivirti maisto bei papietauti ant atlenkiamo nedidelio stalo. Modernaus vilkiko kabinoje nakvojo žurnalistas V. Vilūnas. Savo įspūdžiais jis pasidalijo vienoje iš „Vairo brolijos“ laidų.

 

Nameliai ant ratų ir prikabinami nameliai

Kiti gyvenimo transporto priemonėse ypatumus išbando tik atostogaudami. Vienas paprasčiausių sprendimų keliaujantiems – drauge įsimesti palapinę. Tačiau keliautojai išsvajotųjų atostogų svetur metu trokšta daugiau komforto: minkštų patalų, jokio į palapinės stogą barbenančio lietaus ir jokių įkyrių vabzdžių. Daugeliu aktualu, kad būtų kur patogiai atsisėsti, išsivirti ar bent pasišildyti pietus ir tiesiog patogiai susidėti daiktus.

Nameliai ant ratų (vadinamieji kemperiai) yra vieni patogiausių keliaujant. Juose galima rasti ne tik kondicionierių, mini virtuvėlę, dideles lovas, bet ir dušus, tualetus. Tiesa, dažniausiai tokio specializuoto transporto kainos kandžiojasi, o jei į kelionę leidžiatės kartą per metus, investicijos tiesiog neatsipirks. Namelių ant ratų kuro sąnaudos irgi gerokai viršys įprastų automobilių kuro sąnaudas. Visgi yra žmonių, nuolat gyvenančių nameliuose ant ratų. Kiek pigesnė alternatyva – įsigyti prikabinamą namelį.

 

Nameliai-priekabos

Ieškantieji dar įdomesnių variantų gali įsigyti ir krovinines primenančias išsilankstančias priekabas su komfortiškomis sėdynėmis, tinkamoms tiek sėdėti, tiek ir gulėti. Tokia priekaba lengvai transformuojama į namelį brezentiniu stogu. Šio tipo priekabos, pradėtos gaminti jau prieš kelis dešimtmečius, geriau žinomos kaip skifai. Skifuose gali sutilpti nuo 2 iki 6 žmonių. Patogu tai, kad į namelį patenkama stačiomis, o namelio vidus atstoja ne tik miegamąjį, bet ir svetainę. Tačiau ir tokia kelioninė priekaba kainuos gana brangiai, ypač jei ieškosite naujos bei patogesnės.

Dar vienas privalumas – kai kurios kelioninės priekabos gali būti lengvai transformuojamos į įprastas priekabas ir tinka vežti įvairiems stambesniems daiktams ir transporto priemonėms, pvz., dviračiams ar valtims.

Taigi pagrindinė namų ant ratų funkcija – leisti keliautojams patogiai pailsėti. Primityvesniuose nameliuose nėra viryklių ir sanitarinių mazgų – visais šiais patogumais galima pasinaudoti kempinguose, kur įprastai prisiglaudžia keliautojai. Jie čia gali leisti laiką nė kiek nesibaimindami, kad ant galvos pradės lyti. Visgi akivaizdu, kad didžiausią komforto lygį pavyko pasiekti sunkvežimių inžinieriams, besistengiantiems, kad vairuotojai kabinose jaustųsi lyg antruose namuose.

 

2019 kovo 27 d.