Dailės terapinis aspektas: vaiko pažinimas

Dailės terapinis aspektas: vaiko pažinimas

Kviečiame du pirmuosius 2015 m. kovo mėnesio sekmadienius dalyvauti praktiniame – mokomajame seminare apie vaikų piešinius ir dailės terapijos metodus. Seminaras – tęstinis ir dviejų dienų:

Pirma dalis (5 val.), 2015 m. kovo 1 d. (14.00 – 19.00 val.): VAIKO PAŽINIMAS
Vaikų piešimo ypatumai. Apie ką ir kaip mąsto mažieji – paslaptinga piešinių kalba.

Antra dalis (5 val.), 2015 m. kovo 8 d. (14.00 – 19.00 val.): DAILĖS TERAPIJA
Gydantis piešimo procesas – piešimas ir kūryba kaip vaiko emocijų išlaisvinimo, elgesio korekcijos ir lavinimo metodas.

Kuo Jums gali būti naudingas šis seminaras?!
Šių seminarų – praktikumų metu turėsite puikią galimybę ne tik sužinoti „teoriškai” dailės terapijos metodų galimybes, bet ir patys praktiškai pajusti jų naudą bei galimybes. Vyks įvairios paskaitos bei praktinė – patyriminė dalis, t.y. dailės terapijos užsiėmimai. Dailės terapijos metodų pagalba pamatysite tarsi iš šono Jums patiems svarbius dalykus, išreikšite save kūrybiškai. Dailės terapijos metodai nereikalauja jokių specialių meninių sugebėjimų – svarbus pats kūrybinis procesas.
Vaikai mėgsta piešti. Piešdami jie lavinasi, mokosi ir netgi gydosi. Vaiko meninė kūryba yra labai individuali. Mums ji gali liudyti apie „sutvarkytą” vaiko pasaulį. „Piešinys – tai langas į vaiko sielą”, ─ rašo prancūzų psichologė Nicole Bedar. Simbolių ir vaizdinių kalba, esanti vaikų piešiniuose, mums gali suteikti nepaprastai daug informacijos apie mažojo jausmus, džiaugsmus ir išgyvenimus, esamas ar iškilsiančias psichologines problemas.
Taip pat mes (tėvai, pedagogai, psichologai, socialiniai pedagogai) dailės priemonių pagalba galime ne tik kartu smagiai leisti laiką su savo vaikais, bet tuo pačiu geriau juos pažinti, padėti jiems intelektualiai augti, saugiai išlieti negatyvius jausmus ir emocijas… Meninė raiška ir pats kūrybinis procesas vaikams padeda lengviau ir greičiau keistis, plėsti savo suvokimą apie pasaulį, formuoti aukštesnį intelekto augimą.

PLANAS:
2015 m. kovo 1 d. – pirma dalis (5 val.): vaiko pažinimas: vaikų piešimo ypatumai; apie ką ir kaip mąsto mažieji – paslaptinga piešinių kalba.
14.00 – 15.00 val. Įvadas (dailės terapijos sąvoka ir dailės terapijos metodai)
15.00 – 17.00 val. Paskaita ir jos temos:
• Ankstyvasis vaikų piešimas, piešimo ypatumai, piešinio raida ir piešimo įtaka vaiko intelekto vystymuisi.
• Apie ką ir kaip mąsto mažieji? Paslaptinga piešinių kalba.
• Vaikų vaizduojamoji kūryba bei dažniausiai naudojamų simbolių kalba (piešiu žmogų, šeimą, namą…). Dažniausiai naudojamų simbolių šifravimas.
• Galimos piešinių spalvų reikšmės. Ką mums kalba „geros” ir „blogos” spalvos.
17.00 – 17.30 val. – Pertrauka (kava/arbata/užkandžiai)
17.30 – 19.00 val. – Praktikumas: dailės terapijos metodai – patyriminė dailės terapijos užduotis.

2015 m. kovo 1 d. – antra dalis (5 val.): dailės terapija: gydantis piešimo procesas – piešimas ir kūryba kaip vaiko emocijų išlaisvinimo, elgesio korekcijos ir lavinimo metodas.
14.00 – 15.00 val. Praktikumas: dailės terapijos metodai – patyriminė dailės terapijos užduotis.
15.00 – 17.00 val. Paskaita ir jos temos:
• Emociniai vaikų ypatumai. Kokias emocines problemas atskleidžia ir ką mums parodo formalieji vaikų piešimo būdai (ką išduoda linija ir spaudimo jėga, piešinių dydis, jų išdėstymas lape, piešinio detalizavimo ir kruopštumo lygis, brūkšniavimas ir kt.)
• Diagnostiniai piešinių testai ir galimi pavojai diagnozuojant vaikus pagal jų piešinius.
• Dailės terapija – kas tai?.
• Terapinė aplinka ir terapinis procesas namuose ar net darželyje. Kaip tai įmanoma?
• Agresyvių, liūdnų, nerimaujančių, nedrąsių vaikų piešinių ypatumai bei galima elgesio korekcija dailės terapijos metodų pagalba.
• Socialinė ir emocinė parama vaikui taikant dailės terapijos metodus. Pavyzdžiai, praktiniai patarimai ir metodinės rekomendacijos.
17.00 – 17.30 val. – Pertrauka (kava/arbata/užkandžiai).
17.30 – 19.00 val. – Praktikumas: dailės terapijos metodai – patyriminė dailės terapijos užduotis.

Seminaro vadovė: Dainora Skrabulienė – edukologė, dailės didaktikos specialistė, pedagogė, baigusi specialiuosius dailės terapijos metodų taikymo kursus. Dainora jau 11 metų dirba pedagoginį darbą, veda dailės saviraiškos ir dailės terapijos užsiėmimus vaikams bei suaugusiems. Taip pat – viena iš VšĮ „Savęs pažinimo ir saviraiškos studijos” įkūrėjų, nuolat besidominti savęs pažinimu, visas įgytas žinias praktiškai taikanti savo darbe ir asmeniniame gyvenime. Dainora – sertifikuota „Eneagramos” (unikalaus savęs ir kitų pažinimo metodo) praktikantė.

Seminaro objektas:
vaikų (iki 10 metų amžiaus) vaizduojamoji kūryba ir vaizduose esanti simbolių kalba. Galite su savimi atsinešti vaikų piešinius, seminaro metu turėsite puikią galimybę stebėti ir analizuoti juose esančių vaizdinių kalbą.

Bus išduodami dalyvių pažymėjimai.

Viso ciklo – dviejų seminarų kaina (10 val.): 90.00€, į seminaro kainą įskaičiuotos visos reikiamos priemonės bei kavos/arbatos/užkandžių pertraukos.
Seminaras mokomasis ir patyriminis, todėl dalyvių skaičius ribotas (grupės dydis – tik iki 12 dalyvių).

Registracija patvirtinama gavus avansinį, 30.00 €, mokėjimą.
Rekvizitai išankstiniam mokėjimui:
VšĮ Savęs pažinimo ir saviraiškos studija
Įstaigos kodas: 303011485; a.s LT957044060007887398

Registracija vyksta el.p.: [email protected].
Tel. pasiteirauti: 868444109

Adresas: Vytenio g. 10, Vilnius (įėjimas iš kiemo pusės).
https://www.facebook.com/events/416480875184121
www.pazinimassaviraiska.lt

DAUGIAU