LĖLIŲ TERAPIJA IR EMOCINIS VAIKO UGDYMAS

LĖLIŲ TERAPIJA IR EMOCINIS VAIKO UGDYMAS

Kviečiame atvykti ir susipažinti su lėlių terapija bei kūrybiškais emocinio ugdymo aspektais.
Nuo seniausių laikų lėlių teatras buvo siejamas ir su gydomąja galia. Lėlių teatro poveikio tyrinėjimai priskirtini menų terapijos sričiai, nes šis menas organiškai jungia daugelį dailės sričių (piešimą, skulptūrą, tekstilę, popieriaus, medžio plastiką ir kt.) bei teatro dalykų (gyvą veiksmą, žodį, judesį, muziką, kaukes, lėles, šviesą kt.), kartu su pasakų ir žaidimų terapija.
3-11 amžiaus tarpsnyje formuojasi sąvokinis mąstymas, savęs suvokimas, todėl kalbėti apie emocijas ir kitus išgyvenimus vaikams yra labai sunku. Lėlių terapija – vienas iš būdų kaip vaikui padėti išreikšti jo vidinius išgyvenimus ir lėlės pagalba žaidimo metu išreikšti pačius svarbiausius išgyvenimus bei jausmus. K. Šapokos (2009) teigimu, meninė veikla terapine prasme pirmiausia suvokiama, kaip galinti išreikšti kalba sunkiai išreiškiamas, užblokuotas emocijas.
Nesunku pastebėti, kad šis metodas kiek panašus į senuosius liaudies žaidimus ir pramogas, turėjusias didžiulį auklėjamąjį poveikį.

Lėlė gali turėti net keletą besikeičiančių veidų, o tai sudaro sąlygas modeliuoti skirtingas emocijas, „blogų” ir „gerų” veikėjų vaizdinius. Tokios situacijos išmintis sako, kad viena ir ta pati lėlė iš neigiamo personažo tampa teigiamu, iš bailios – drąsia ir pan. O juk taip gali vykti ir gyvenime!
“Atgaivindamas” o dar geriau – sukurdamas savo lėlę, vaikas tarsi suaugęs pajunta atsakomybę už ją – už lėlės veiksmus, žodžius, elgesį… Mokosi atrasti adekvačių skirtingų emocijų ir jas įvardinti, lavina valingą dėmesį ir gebėjimą susitelkti… Na, o šalia esančiam suaugusiajam – tai nuostabi galimybė subtiliai, netiesiogiai (per lėlę) auklėti, ugdyti vaiką. Kai tuo tarpu direktyvus ir nuolat tiesiogiai pamokantis bendravimas kelia vaikų pasipriešinimą.

SEMINARO PLANAS

13.00 – 13.30 val. – Susipažinimas ir seminaro pristatymas
13.30 – 14.30 val. – Praktinis užsiėmimas taikant lėlių terapijos metodus „Aš ir mano savadarbė lėlė”.
14.30 – 15.00 val. – Užkandžių ir arbatos/kavos pertrauka
15.00 – 16.00 val. – Bazinės emocijos, jų paskirtis ir emociniai vaikų poreikiai
16.00 – 16.30 val. – Meno terapija ir jos samprata
16.30 – 17.00 val. – Lėlių terapija ir emocinis vaikų ugdymas
17.00 – 17.30 val. – Užkandžių ir arbatos/kavos pertrauka
17.30 – 18.15 val. – Kaukių kūrimo metodas ir neigiamų emocijų transformacija
18.15 – 19.00 val. – Lėlių gamyba ir žaidybiniai pratimai. Lėlių terapija namuose.
19.00 – 19.30 – Seminaro aptarimas ir dalyvių pažymėjimų įteikimas

Seminaro kaina: 65 Eur (įskaičiuotos visos reikiamos priemonės).
Seminaro dalyvių skaičius ribotas – tik iki 12 dalyvių!
Bus išduodami dalyvių pažymėjimai.

Registracija patvirtinama pervedus 20 Eur avansinį mokėjimą į studijos sąskaitą:
Rekvizitai mokėjimui iš anksto:
VšĮ SAVĘS PAŽINIMO IR SAVIRAIŠKOS STUDIJA
Įmonės kodas: 303011485; a.s LT957044060007887398

Seminaro vadovė: Dainora Skrabulienė – edukologė, dailės didaktikos specialistė, pedagogė, baigusi specialiuosius dailės terapijos metodų taikymo kursus. Dainora jau 12 metų dirba pedagoginį darbą, veda dailės saviraiškos ir dailės terapijos užsiėmimus vaikams bei suaugusiems. Taip pat – viena iš VšĮ “Savęs pažinimo ir saviraiškos studijos” įkūrėjų, nuolat besidominti savęs pažinimu, visas įgytas žinias praktiškai taikanti savo darbe ir asmeniniame gyvenime. Dainora – dviejų dukrelių mama (Lurdos ir Elzės). Taip pat – sertifikuota “Eneagramos” (unikalaus savęs ir kitų pažinimo metodo) meistrė.

Registruotis galite el.p.: [email protected]

Tel. pasiteirauti 868444109

Adresas: Vytenio g. 10, Vilnius (atskiras įėjimas iš kiemo pusės).

www.pazinimassaviraiska.lt
https://www.facebook.com/events/620291074739854/

 

DAUGIAU