Roko Dovydėno keramikos kūrinių paroda

Roko Dovydėno keramikos kūrinių paroda

Rokas Dovydėnas

„Plėviakojis vs Louhan“

2011 07 20 – 08 07

Liepos 20 dieną, 17 val., Panevėžio miesto dailės galerijoje atidaroma vilniečio menininko Roko Dovydėno keramikos darbų paroda „Plėviakojis vs Louhan“.

70 keraminių vazų – vientisa instaliacija, kurianti fantastišką pasakojimą apie Plėviakojį ir Louhan. Plėviakojis – menininko fantazijos vaisius, Louhan – istorinis personažas, dažnai sutinkamas Tolimųjų Rytų mene.

„Plėviakojis yra peraugęs buožgalvis, kuris iki šiol gyvena pelkėse. Dieną jis slapstosi, o naktį klajoja po apylinkes, gąsdina vaikus ir moteris, aštriais pelekais žudo sutiktus vyrus, leidžia kurkulus ir kitaip linksminasi. Louhan yra budistų nušvitėlis, kuris turi galią keliauti laiku ir atsidurti bet kurioje erdvėje. Jo aštrus kardas varva netikėlių krauju. Persikeldamas iš planetos į planetą Louhan be gailesčio naikina visus pasipainiojusius savo kelyje. Blaškydamasis ir naikindamas jis turi vienintelį tikslą – susitikti Plėviakojį ir jį paskersti . Taip jie gainiojasi vienas kitą po visą galaktiką, ieškodami ir nerasdami”, – nusako R.Dovydėnas savo parodos koncepciją.

Šį pasakojimą nenuosekliai perteikia septyniasdešimt keramiko sukurtų vazų. Šie darbai sukurti šiai pirmai personalinei parodai.

Menininkas teigia, kad vaza kaip forma neturi pradžios ir pabaigos, o pasakojimas apie Plėviakojį ir Louhan irgi be pradžios ir pabaigos. Bęsitęsiantis ir visada kitoks.

„Panevėžio miesto dailės galerija – didelis keramikos centras. Kiekvienam keramikui yra natūralus poreikis ten padaryti parodą. Tai dialogas su tais kūriniais, kurie jau yra ekspozicijoje. Menininko varžymasis su kitu menininku”, – aiškina Rokas Dovydėnas, kodėl savo pirmą personalinę parodą norėjo surengti Panevėžyje.

Darbus šiai parodai keramikas kūrė pusantrų metų. Dar pusmetį užėmė technologiniai bandymai. Tuomet atsirado pasakojimas, kuris savo forma atitinka vazos formą, kurios niekad negali pamatyti visos vienu metu.

Kaip parodos idėja, taip ir darbų atlikimo technika yra keliasluoksnė. Tai kiniško porceliano imitavimo technologija pritaikyta lietuviškam moliui. Šią technologiją plačiai naudojo XVII a. Europos keramikai.

„Savo kūriniu „Plėviakojis prieš Louhan“ aš nebandau sukurti ar imituoti istorinės keramikos egzotikos. Aš mintimis grįžtu į laiką, kai porcelianas buvo didelė vertybė. Jis nebuvo gaminamas Europoje, nes dar nebuvo LDK kunigaikščio Augusto Stipriojo įkurto Meiseno fabriko ir daugybė amatininkų bandė imituoti kinišką porcelianą, naudodami vietinį molį, švino glazūras ir kobaltą. Ši technologija naudojama kaip autentiška pasakojimo dalis. Ji tampa kalbėtojo lūpomis, kurios pasakoja istoriją apie Plėviakojį ir Louhan“, – teigia Rokas Dovydėnas.

Trumpa biografija

Rokas Dovydėnas gimė Vilniuje 1975 metais. Baigė Vilniaus dailės akademiją 2005 metais. Dalyvauja parodose nuo 1995 metų. Lietuvos tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjungos narys. Nuo 2000 metų dirba Vilniaus vaikų ir jaunimo dailės mokykloje. R.Dovydėno darbų yra įsigiję M.K.Čiurlionio nacionalinis muziejus ir privatūs asmenys.

Svarbesnės bendros parodos

2009 „MŪSŲ LAIKŲ HEROJAI” Jono Meko vizualiųjų menų centras

2007 „1907:2007. PRIVATŪS POKALBIAI“ Galerija „Vartai”

2005 „PATAISOS“ („CORRECTIONS“) Kauno paveikslų galerija

DAUGIAU