Loading…

Olita – Orany

XIX a. pabaigoje, stiprindama sieną su kaizerine Vokietija, Rusijos imperija nutiesė geležinkelio atkarpą, sujungusią Alytų (tuometinė Olita) su Varėna (tuometinė Orany). Vėliau ši geležinkelio atšaka išardyta, tačiau išliko pylimas ir juo besidriekiantis mažai naudojamas vieškelis, patogus keliauti dviračiais, viliojantis turistus vaizdingu kraštovaizdžiu ir istorijos pėdsakais.

Kelionės metu pamatysite Alytaus geležinkelio tilto per Nemuną liekanas, įspūdingą 60 m ilgio Moterties upelio pralaidą – tunelį, 20 m Skernės upelio pralaidą – tunelį, Artilerijos stotį ir dar bemaž 20 nykstančių istorijos objektų.

Pusiaukelėje – Bukaučiškėse, senosios Daugų geležinkelio stoties pastatuose, jūsų laukia svetingi šeimininkai. Čia galėsite išgerti arbatos, pailsėti ir aplankyti vos už poros kilometrų esančią 1918 m. Nepriklausomybės akto signataro Vlado Mirono dvaro koplyčią, pasigrožėti nuo kalvos atsiveriančiu vaizdu į Daugų ežerą ir jo apylinkes.

Artėdami prie Varėnos, šalia gerai išlikusių geležinkelio tilto atramų, lieptu persikelsite per srauniąją Varėnę. Kitame upės krante akylas stebėtojas ras dingusio miesto pėdsakus – caro laikų Artilerijos poligono ir karinio miestelio liekanas su vieninteliu išlikusiu objektu – geležinkelio stotimi Artilerija.

Maršruto ilgis – apie 50 km. Didžioji jo dalis nusidriekusi žvyrkeliu, miško keliukais, apie 10 km asfaltuota. Maršrutą nesunkiai įveiks ir vaikai – jame nėra įkalnių. Alytuje maršrutas jungiasi su Dzūkijos dviračių žiedu, o Varėnoje – su dviračių maršrutu EuroVelo11.

Daugiau apie dviračių maršrutą senuoju geležinkeliu – interneto svetainėje www.olitaorany.projektas.lt